سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکرهای چهار شهید گمنام، که عصر دوشنبه از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب وارد شیراز شده بود، صبح سه‌شنبه و با برگزاری مراسم رسمی احترام نظامی، به محل معراج شهدا منتقل شدند.

شهید

به گزارش ایسنا صبح سه‌شنبه 22 اردیبهشت پیکرهای این شهدا پس از استقبال رسمی و برگزاری مراسم زیارت عاشورا بر روی دستان مردم شیراز و با اسکورت بسیجیان و نیروی انتظامی تشییع و به معراج شهدای استان فارس واقع در بنیاد حفظ آثار منتقل شدند.

پیکرهای این چهار شهید قرار است پس از برگزاری مراسم‌ وداع در ادارات، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی شیراز، به شهرهای بیضا و فسا تشییع شده و به خاک سپرده شوند.

مراسم وداع دانشجویان و دانش‌آموزان و اقشار مختلف با این شهدا تا ساعت 16 امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در معراج شهدای شیراز برگزار می‌شود و پس از آن، این پیکرهای مطهر به نواحی چهارگانه سپاه شیراز منتقل و برنامه وداع با شهدا با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

صبح چهارشنبه نیز پیکرهای مطهر این شهدا به فرمانداری و شورای اسلامی شهر شیراز منتقل خواهد شد و همزمان با سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع)، مراسم تشییع آن شهدا انجام می‌شود.

شهدایی که قرار است در فسا تشییع و به خاک سپرده شوند در زمان شهادت 19 و 21 ساله بوده و سال 67 به شهادت رسیده‌اند.

پیکرهای مطهر آنان در مناطق مربوط به تک (حمله) دشمن در شلمچه و فاو تفحص شده است.

همچنین دو شهیدی که در بیضا تشییع می‌شوند در زمان شهادت 25 و 20 ساله بودند که یکی از آنان سال 61 در جبهه شرهانی و در منطقه عملیاتی محرم به شهادت رسیده و دیگری در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی خیبر در سال 62 به فیض شهادت نائل شده است.

کد خبر 294925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha